Da vi er mange, der anvender HSKs faciliteter, er det nødvendigt med nogle retningslinier.

• Der rides venstre mod venstre i hallerne og skridtes af hensyn til bundene indenfor hovslaget. Ved stævner skridtes der på hovslaget på venstre volte pga. den begrænsede plads i lille hal
  • Fjern gødning efter din hest alle steder (både på staldgangen, i vandspiltovet og i hallen)
  • Der må ikke forefindes glasflasker i stalden – kun plastflasker eller dåser, men husk at ryd op efter dig! Der står en flaske-/dåsespand bag barrieren i den lille hal (og ofte én udendørs)
  • Rygning er forbudt i stalden samt i hø-/halmladen. Der må ryges på udendørsarealerne, såfremt man husker at smide skodder i en skraldespand (og ikke på jorden eller i potteplanterne!)
  • Der skal være ro i stalden mellem 22 og 07
  • Alle heste på staldgangen skal stå bundet i begge sider på alle tidspunkter (der må aldrig stå løse heste på gangen)
  • Fej efter dig selv – det er også dit ansvar at feje efter din smed og sørge for at få sømstumperne med
  • Slå ikke ud efter andres heste, der står i deres bokse. Hvis hestene opfører sig aggressivt, kan man lukke lågen ind til hesten
  • Gå aldrig ind til en hest uden ejerens tilladelse
  • Giv aldrig en hest foder/godbidder uden ejerens tilladelse
  • Rid aldrig i stalden
  • Din hest skal holdes vaccineret jvf. DRFs reglement
  • Strigl så vidt muligt foran din egen boks
  • Tag aldrig selv stråfoder medmindre det er aftalt med personalet
  • Alle redskaber skal på plads efter brug
  • Heste, der trækkes i ridehallen, mens denne benyttes af andre ryttere, må ikke føres i grime og snor, men skal bære trense/hingstebid/kæde
  • Der må ikke sadles op/af i hallen, når den benyttes af andre ryttere
  • Af sikkerhedsmæssige årsager må heste ikke rides uden trense
  • Hunde er velkomne i snor – dog kun på udendørsarealerne. Husk, at saml efterladenskaber op efter den
  • Alle former for henkastning af affald er naturligvis forbudt
  • Husk, at fej spindelvæv ned i din (parts-)hests boks – og sørg for, at krybbe og vandkop er ren. Boksen skal vaskes én gang om året. Dette gælder også rideskolen
  • Ryd op efter dig selv. Ser du noget, der ligger og flyder, så hjælp os gerne med at holde stedet pænt og præsentabelt
  • Ønsker man at modtage undervisning af andre end stedets personale, kan dette lade sig gøre uden for personalets undervisningstid (07-10/19-22/weekends + helligdage)
  • Undervisere udefra skal være medlem af HSK

Reglerne må håndhæves af personalet. Såfremt de ikke overholdes, kan det medføre advarsel og eller bortvisning.