Helsinge Rideklub holder idag til på Husebyvej 13, 3200 Helsinge. Rideklubben lejer hele ejendommen og dens faciliteter af den selvejende forening, som er Helsinge Ridecenter. Tidligere var disse to ikke adskilt, men for at mindske risikoen for, at klubben går konkurs/bliver kørt i sænk, har man valgt at opdele ejerforholdene, så de to institutioner nu kører med hver deres bestyrelse i et tæt samarbejde (også med kommunen). Helsinge Ridecenter har således ansvar for den bygningsmæssige drift (herunder lys, kloak og vand), ligesom det er ridecentret, der forestår renovering og igangsætning af nye byggeprojekter.
Helsinge Rideklub ejer en lille håndfuld rideskoleheste samt løst materiel og står for den daglige drift af stedet. Det er også klubben, der står for ansættelse af kvalificeret personale, der kan varetage pasning af hestene og selvfølgelig varetage undervisning af rytterne med tilknytning til HSK.
Ved lejlighedsvis udlejning af faciliteterne (fx islænderforeningen), er det lejer, der har ansvar for de heste og ponyer, de inviterer til stedet.

Vigtigst er det at understrege, at ingen ejer hverken bygninger eller heste hos os, og ingen lukrerer på den daglige drift eller stævneindtægter. Stedet – og klubben – køres udelukkende af frivillige kræfter og det ansatte personale, der har til formål at fremme interessen og forståelsen for heste og ridning.